Thursday, April 11, 2013

3 nové techniky

nebo lépe řečeno technologie, které se velice dobře dají využít ve výuce jazyků, já už jsem s tím tak trochu začala a hodlám v tom pokračovat. Podotýkam, že jsem to nevyhrabala sama, ale moje skvělá kolegyně a kamarádka, která nám, vyhořelým a přesluhujícm lektorům, týden co týden posílá podnětné maily na různá témata související s výukou cizího jazyka. Takže i toto mám od ní, jsem ji za to neskonale vděčná, protože to opravdu posouvá moje pojetí a vnímání výuky dál. Doufám, že Katka brzo všechny tyto i budoucí maily přetaví taky do nějakého blogu, aby se z nových nápadů mohli radovat i ostatní. Určitě pak najdete odkaz vlevo v seznamu oblíbených blogů:-)
 Takže jsou to:
1) virtuální nástěnka padlet Tu momentálně používám na domácí úkoly, takhle vypadá úkol na téma oblíbená herečka, oblíbený herec. Jiná skupina studentů, pokročilejší, má trošku volnější zadání úkolu, např. přečíst krátkou povídku, nastavit si mobil na angličtinu, naučit se nové frázové sloveso - nástěnka je určena ke sdílení - např. naučil jsem se idiom "grin and bear it" a znamená to tohle a tohle. Hoodně nápadů zde.

 2) Wordle - to jsou takové ty shluky a obrazce slov, využívám k elicitaci slovní zásoby, mám v plánu požádat studenty, aby si taky vyrobili svůj wordle na nějaké téma, např. zažrané chyby.Více zde

   3) Fotobabble - takové mluvící obrázky. Můžete nahrát komentář k jakékoliv fotografii.


Miky někdy chodívá po bytě, fotí si na ipad všechno možné a pak nahrává komentáře. Třeba: tááááááák, tohle jsou naše peřiny, které už jsme dlouho neměnili... Studentům bych ráda zadala, ať třeba doma vyfotí pět věcí, které mají rádi a řekli proč si zrovna vybrali to, co si vybrali. Nebo každý den v týdnu něco vyfotit a vytvořit krátký příběh. Tak, paní učitelka už nadšená je, teď ještě nadšené studenty!

1 comment:

marss said...

Perfektní! Fotobabble je pro mě díky tobě novinkou, se kterou se dají dělat i pěkné legrácky! "Pane, líbí se mi vaše tělo." :-D