Thursday, October 13, 2011

Alois Nebel

V sobotu jsme byli v Lucerně na Nebelovi (poslední dobou jsem se na filmu většinou ocitla v nějakém multiplexu, takže jsem teď náležitě ocenila elegantní, evropský kinosál).
Film je to úžasný, když jsem teď vybírala video a znovu viděla některé scény, hned bych šla ještě jednou. A zcela určitě se chystám na knihu (komiksy četu velice ráda).
Pro nás, milovníky vlaků, má film samozřejmě ještě další dimenzi - zahřálo u srdce, když Nebel hovořil o Bardotce a Brejlovci a na trati si to šinul Hurvínek. Přejezd se objevil bimbátkový i křížkový. Chvílemi jsme si šeptem sdělovali: "To nám Miky neodpustí, že jsme ho nevzali s sebou".
Tak mu teď aspoň vypravím scénu, ve které spadne na koleje strom a Nebel se musí v bouřce pěšky vydat pro pomoc.
Hlavní hrdina se ve filmu svěří, že mu čtení jízdních řádů slouží jako určitá meditace. Tak to má asi i Miky s tím neustálým opakováním zastávek...



Dneska jsem suplovala hodinu ve VZP na Vinohradské, v sedmém patře. Byl tam úžasný výhled na Hlavní nádraží, přesně takový jako v traileru. Jako bych na věži s hodinami viděla někoho slavit Silvestra...
Jedna ze studentek říkala, že když je před deštěm, vypadá to pak, že na Hlavním nádraží končí všechny cesty a dál už je jen hradba mraků.

3 comments:

wlcice said...

Chystáme se taky - nejr. do BIO OKO :-), ale Lucerna je taky OK. Tak to jsem ráda, že to stojí zato! :-)

A výhledy na Prahy zbožňuju, dnes jsem byla na Bulovce- a z 1.patra interny byl nádherný výhled na všechny ty prvorepublikové vily. Sluníčko už bylo vzhůru, takže všechno pěkně nasvícené...a můj digi doma :-(

Alena said...

A já jsem se znovu zamilovala do Neckáře http://www.youtube.com/watch?v=cl21CEa8KFc
(je tak nějak dojemně krásnej;)
Ještě že máme to youtube, když už do kina nemůžu...
Jo a už máš vyřešný Mikiyho vánoce? Protože kdyby ne, tohle stopro strašně potřebuje:
http://www.fler.cz/zbozi/pribor-vlakovy-2077533

Marta said...

No tak pribor je teda prvotritdni, asi o neho fakt Jeziskovi napisem.