Wednesday, November 28, 2012

Pomožte přeložit Khanovu akademii

Asi už jste o Khanově akademii něco slyšeli - Američan Salman Khan dostal kdysi za úkol doučovat na dálku svoji sestřenici a zjistil, že nejlepším způsobem budou videa nahraná na YouTube. Videolekcí je teď k dispozici už více než 3000, jednak na YouTube, ale i na oficiálních stránkách Khan Academy. Videa jsou určitě užitečná pro domácí studium, doučování, pro to, aby si studenti znovu projeli látku, které třeba dostatečně neporozuměli nebo aby si ji pokusili osvojit sami a ve škole by si ji pak pouze procvičili. Taková je aspoň vize do budoucnosti. Videa nejsou zcela určitě jen pro děti, na své si přijdou i dospělí.
Projekt se v současnosti překládá do češtiny. Umíte-li anglicky, můžete se připojit zde. Protože moje znalosti z matematiky, fyziky a podobných věd jsou opravdu kusé, "vrhla" jsem se zatím na překládání videí k dějinám umění.Vrhla je v uvozovkách, protože mi na překládání zbývá opravdu málo času, takže zatím jsem přeložila tři (žádné nemá víc jak deset minut), chtěla bych překládat aspoň jedno za týden. Hrozně mě to ale baví, díky tomu, že komentáře překládám, mám možnost si všechno líp uvědomit a vštípit. Je to jednoduché, anglické titulky jsou připravené, vy je pouze překládáte do češtiny.Vše je na bázi dobrovolnictví, takže za to člověk nic nedostane, jen nějaké ty nově nabyté znalosti a pocit účasti na něčem záslužném, na něčem, co by mohlo do budoucna změnit celkové pojetí vzdělávání, ....a to je k nezaplacení:-)

1 comment:

Helena Šilhánková said...

Překládám taky, čas nemám taky, ale je to skvělý! :)