Wednesday, August 31, 2011

Road trip week - part II, day 3

Hmmmm, ty klidné snídaně!!!
Opět pršavý den - ráno prohlídka Mikulova, nakoupit dětem dárky.



Došly jsme na zámek, ale koukly jsme jen na nádvoří a do zahrady - stejně bylo pondělí a tudíž zavřeno, navíc ty moje nevolnosti na zámcích....



Pak ještě nakoupit na picknik, protože ten prostě muší bejt, i kdyby padaly trakaře.
A vyrážíme, pozor, směr zahraničí - až do Rakous! Opět díky Marcele za tip: zřícenina hradu Falkenstein, od hranic asi deset kilometrů.



Cestičkou nahoru



kochat se krajinou



Dole pod hradem pak konečně -PICKNICK! (já ani pořádně nevím, jak se to píše česky a jak anglicky...)
Takhle krásně jsme si ho nachystaly



a pak začalo pršet, takže jsme poobědvaly v dešti, ale neva, jak už jsem napsala, picknick mušel bejt.
Kousek od hradu byl kopeček a na něm takováto skulptura, ale co přesně měla znázorňovat, netuším.



A zpět do vlasti. Původně jsme měly zamířeno do Dolních Věstonic...cestou jsme se stavily v Klentnici v Café Fara na dortík a tu kávu, tu čaj (prostě umíme žít:-)))!!! Fara předělaná na kavárnu, moc pěkné místo. Magnetek mi zdobí ledničku, aby mě při pohledu na něj vždycky zahřálo u srdce.



Dolní Věstonice byly ale spíš zklamáním, nechtělo se nám tam zůstávat přes noc. Tak jsme jen chvíli poseděly u Nových Mlýnů a jely dál do Valtic.V autě nám k tomu celý den vyhrávali The Smiths a dokonce i po dešti vyšlo slunce.

Ve Valticích jsme našly ubytování na náměstí v penzionu Prinz (prý penzion roku 2010). Paní majitelka vzezřením i mluvou připomínala Jaruš z Kouzelníka (...jdu tak kolem divadla a náhle slyším svoje jméno...) a pro nás už Jaruš zůstala (..tak ale děvčata slevím vám nanejvýš sto korun, protože to už by pak cena nebyla adekvátní tomu luxusu, co zde nabízíme...)
Navečer jsme se vydaly k jedné z budov lednicko - valtického areálu- k Belvederu, ten jsme našly kdesi zarostlý a notně zpustošelý. Snad ho ještě někdy dají do pořádku.
Večer jsme poseděly u vína na valtickém náměstí. Tajně jsme pojídaly chipsy ukryté v batohu ("Bacha!", upozornila Petra, když se blížil číšník. Vždycky mi udělá radost, že se takovýmhle blbostem pořád dovedu zasmát).

Ještě z noční procházky Valticemi:





Na zámku ještě svítili.



Já jsem vytuhla u Dlouhé míle.

1 comment:

Petra said...

Jsem rada, ze jsem se toho zucastnila... :) Diky, Marto, za super blog, napsala jsi to moc hezky a naprosto vystizne... LIKE :)