Monday, February 9, 2009



Tuto sobotu absolvoval Mikuláš svoji další výstavu, tentokrát premiérově v novém nosítku Beco Baby Carrier. Výstava se konala v Paláci Kinských na Staroměstském náměstí, vstup byl nečekaně zdarma, u příležitosti 213. založení Národní Galerie. Přesnou definici vystavované rakouské sbírky už nedám dohromady, jelikož jsem si nevzala letáček, jednalo se pravděpodobně o jedny z nejlepších fotografií 19. a 20. století.
Surrealistické koláže nejsou zrovna můj šálek, naštěstí byly na výstavě k vidění jiné lahůdky. Fotografie zeleniny (zelný list jako mramorový závoj), staré fotografie Nového Yorku (sníh na Páté avenue) nebo fotografie z míst tenkrát ještě netknutých turisty (pyramidy v Gize, Jeruzalém). Uchvátily mě čtyři portréty jakési ženy, dlouhé černé vlasy, věk něco mezi čtyřicítkou a padesátkou - neznámý člověk, který z fotografie tak plasticky vystupoval a ožil mi před očima pomocí jemných nepatrných gest zachycených fotografkou. A pak ještě Henri_Cartier-Bresson - odpočívající děti - kdesi, v Řecku?


Na závěr prohlídky byl pro děti připravený fotografický workshop - focení ovoce, zeleniny, mušlí kamínků přes sklo, na černém podkladě, přes vodu v zavařévací sklenici apod. I já jsem se zapojila:



Tento pátek čekáme Petru. Chybí mi moji staří přátelé!

No comments: